ACTIVITATS DE SEGUIMENT 2 (de l'11 al 15 de maig)
ACTIVITATS DE SEGUIMENT 2
Aquestes
activitats SÍ que les has d’enviar al teu professor:
Estes activitats es corresponen
a les lectures 05, 06 i 07, és important, per tant, que prèviament les hages realitzat i
corregit.
Abans de començar a contestar les preguntes has de llegir la
informació següent:
-
Les preguntes són sobre allò que s’ha
treballat en les lectures esmentades.
-
Estes activitats les has d’enviar al teu professor abans del 23 de maig.
-
Les preguntes d’este document pots
contestar-les directament ací; és a dir, pots fer-les amb l’ordinador.
-
Si no tens ordinador, ho fas en el teu
quadern, ho fotografies i ho envies al correu del teu professor.
-
Pots
usar aquest enllaç per convertir les fotos en un sol document PDF (i que et
siga més fàcil enviar deures) https://www.youtube.com/watch?v=sOP6gQN3nGY
1.
Completa
les oracions amb la forma verbal més adient de les que se proposen. Fixa’t en
què totes les formes verbals són de perfet
d’indicatiu (present del verb haver + participi). Recorda que les formes de
participi flexionen en gènere i nombre.
he vista, han vist, hem vistos, heu
vistes, he menjat, he menjada, hem menjats, heu menjades, hem contestats, heu
contestades.
a. La
taronja me l’__________ en l’hora del pati.
b. Ja
he vist que heu contestades correctament totes les preguntes.
c. No
poses eixa pel·lícula que ja l’__________ .
d. Els
plàtans ens els __________ entre tots nosaltres.
e. Ells
no __________ el teu germà en l’assemblea de delegats.
f.
Els professors ja hem contestats tots els correus electrònics.
g. Hui
de matí m’__________ un entrepà de truita de creïlles.
h. Segur
que mai __________ unes sabatilles tan boniques.
i.
Els cacaus i els tramussos ens els
__________ durant el partit de futbol.
2.
Escriu
EL, LA, DE, L’ o D’ en els buits del
text segons corresponga:
La formiga
____ Atenes és igual que la ____ Roma,
totes dues viuen sota ____ terra de ____ àrea metropolitana de la ciutat. A més
treballen de la mateixa manera, independentment que ho facen prop de ____ universitat o de ____ principal. ____ que fan del seu temps és
el mateix en tot el món: treballar, treballar i treballar. ____ odi i ____ enveja entre elles no deu existir.
3.
Completa
les oracions amb la paraula corresponent.
soterrani, andana,
habitacions, pisos, sostre, teulada, fumeral, escales
a. Guarde
tots els meus llibres de l’escola en un bagul dalt en l’__________ .
b. Com
que som molta gent haurem de compartir les __________ en grups de quatre.
c. Guarde
tots els meus llibres de l’escola en un bagul baix en el __________ .
d. Fins
que no netegem el __________ no ens deixaran encendre foc en la llar.
e. Les
pintures del __________ de la Catedral de València són molt boniques.
f.
M’agrada veure les __________ nevades
de les cases de la ciutat.
g. Com
no funciona l’ascensor tothom utilitza les __________ .
h. Cada
planta d’este edifici té dos __________ .
4.
Llig
el text i contesta les preguntes:
Ja he
admés que no soc capaç de vore una pel·lícula de por. Em pose tant nerviós o més com quan faig els exàmens d’alemany, o
quan li explique al professor que no he fet els deures i no em comprén. Com de
fàcil seria la vida si l’única cosa terrorífica fora trobar-se davant d’un
lleó.
a.
Quines de les paraules accentuades són agudes
i per què porten accent?
b.
Quines de les paraules accentuades són planes i
per què porten accent?
c.
Quines de les paraules accentuades són esdrúixoles
i per què porten accent?
d. Els
mots monosíl·labs no porten accent. Explica per què nen porta més.
5.
Completa
les oracions amb la forma corresponent de l’imperfet d’indicatiu dels verbs que
s’indiquen.
Rentar,
viure, sentir, passejar, tindre, fugir, engegar, eixir, restar, provar
a. Nosaltres
__________ en aquella casa del cantó.
b. Lluís
i tu __________ sempre per l’avinguda,
ho recordes?
c. Andreu
i Vicenta, els protagonistes de la pel·lícula,
__________ d’una màfia mot perillosa.
d. Quan
es feia l’hora jo __________ al carrer a
aplaudir.
e. En
aquells anys mai __________ menjars
nous.
f.
Mireia
__________ descomptant amb els dits. No ho sabia fer de cap.
g. Ta
mare i jo __________ la roba en casa de
la iaia.
h. Jo
no __________ cap por quan veia eixes
pel·lícules.
i.
Maria i tu __________ moltes ganes d’anar a Benidorm.
6.
Extrau
els verbs copulatius de la descripció següent i indica en quin temps estan
conjugats:
La meua
iaia és baixeta. Quan era jove tenia els cabells llargs i portava sempre un
barret al cap, semblava una llauradora encara que vivia en una ciutat. Tenia
moltes pigues a la cara i sempre estava contenta. Pareixia la mestra dels seus
germans perquè sempre els ajudava amb els deures.
és
|
Present
d’indicatiu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
Torna
a escriure el text següent canviant els verbs al present d’indicatiu.
Quan eren
les huit de la vesprada eixia al balcó i començava a aplaudir. També eixien els
seus veïns i les seues veïnes. D’aquesta manera feien un homenatge a totes aquelles persones que realitzaven les
seues feines per a què la societat puguera estar confinada a casa. Foren un
dies molt durs per a tothom: els xiquets i les xiquetes no jugaven en els
carrers, els pares i les mares no guanyaven diners perquè no treballaven, el
personal sanitari arriscava la seua vida atenent els malalts... però tot passà i
poquet a poquet tornaren a la normalitat.
8.
Escriu
una oració amb cada paraula (fixa’t que porten accent diacrític):
a. És:
b. Sí:
c. Món:
d. Té:
e. Mà:
f.
Són:
g. Ús:
h. Què:
i.
Més:
j.
Sòl:
k. Déu:
l.
Bé:
m. Pèl:
n. Sé:
9.
Completa
les oracions, amb el verb que s’indica entre parèntesi, en Present d’indicatiu:
a. Elles
__________ ara quina de totes serà la representant (decidir)
b. Per
fer el pastís jo __________ les
instruccions de la recepta (seguir)
c. Tu __________ molt prompte dels teus propòsits
(desisistir)
d. Eixos
treballs __________ per millorar la nota
(servir).
e. Nosaltres __________ dinar en casa (preferir)
10.
Inventa
una història (mínim 80 paraules) on apareguen els personatges principals de les
tres històries: El senyor Puk, el flautista i Paolo.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada