ACTIVITATS DE SEGUIMENT 2 (de l'11 al 15 de maig)

ACTIVITATS DE SEGUIMENT 2
Aquestes activitats SÍ que les has d’enviar al teu professor:
o   Jordi Borràs: jordi.borras@iesconselleria.es
o   Amador Lerma: amador.lerma@iesconselleria.es
 Estes activitats es corresponen a les lectures 05, 06 i 07, és important, per tant,  que prèviament les hages realitzat i corregit.
Abans de començar a contestar les preguntes has de llegir la informació següent:
-          Les preguntes són sobre allò que s’ha treballat en les lectures esmentades.
-          Estes activitats les has d’enviar al teu professor abans del 23 de maig.
-          Les preguntes d’este document pots contestar-les directament ací; és a dir, pots fer-les amb l’ordinador.
-          Si no tens ordinador, ho fas en el teu quadern, ho fotografies i ho envies al correu del teu professor.
-           Pots usar aquest enllaç per convertir les fotos en un sol document PDF (i que et siga més fàcil enviar deures) https://www.youtube.com/watch?v=sOP6gQN3nGY

1.       Completa les oracions amb la forma verbal més adient de les que se proposen. Fixa’t en què totes les formes verbals són de perfet d’indicatiu (present del verb haver + participi). Recorda que les formes de participi flexionen en gènere i nombre.

 he vista, han vist, hem vistos, heu vistes, he menjat, he menjada, hem menjats, heu menjades, hem contestats, heu contestades.
a.       La taronja me l’__________ en l’hora del pati.
b.      Ja he vist que heu contestades correctament totes les preguntes.
c.       No poses eixa pel·lícula que ja l’__________ .
d.      Els plàtans ens els __________ entre tots nosaltres.
e.      Ells no __________ el teu germà en l’assemblea de delegats.
f.        Els professors ja hem contestats  tots els correus electrònics.
g.       Hui de matí m’__________ un entrepà de truita de creïlles.
h.      Segur que mai __________ unes sabatilles tan boniques.
i.        Els cacaus i els tramussos ens els __________ durant el partit de futbol.

2.       Escriu EL, LA, DE, L’ o D’ en els buits del text segons corresponga:
La formiga ____ Atenes és igual que la  ____ Roma, totes dues viuen sota  ____ terra de  ____ àrea metropolitana de la ciutat. A més treballen de la mateixa manera, independentment que ho facen prop de  ____ universitat o de  ____ principal. ____ que fan del seu temps és el mateix en tot el món: treballar, treballar i treballar. ____ odi i  ____ enveja entre elles no deu existir.


3.       Completa les oracions amb la paraula corresponent.
soterrani, andana, habitacions, pisos, sostre, teulada, fumeral, escales

a.       Guarde tots els meus llibres de l’escola en un bagul dalt en l’__________ .
b.      Com que som molta gent haurem de compartir les __________ en grups de quatre.
c.       Guarde tots els meus llibres de l’escola en un bagul baix en el __________ .
d.      Fins que no netegem el __________ no ens deixaran encendre foc en la llar.
e.      Les pintures del __________ de la Catedral de València són molt boniques.
f.        M’agrada veure les __________ nevades de les cases de la ciutat.
g.       Com no funciona l’ascensor tothom utilitza les __________ .
h.      Cada planta d’este edifici té dos __________ .

4.       Llig el text i contesta les preguntes:
Ja he admés que no soc capaç de vore una pel·lícula de por. Em pose tant nerviós  o més com quan faig els exàmens d’alemany, o quan li explique al professor que no he fet els deures i no em comprén. Com de fàcil seria la vida si l’única cosa terrorífica fora trobar-se davant d’un lleó.

a.       Quines de les paraules accentuades són agudes i per què porten accent?
b.      Quines de les paraules accentuades són planes i per què porten accent?
c.       Quines de les paraules accentuades són esdrúixoles i per què porten accent?
d.      Els mots monosíl·labs no porten accent. Explica per què nen porta més.

5.       Completa les oracions amb la forma corresponent de l’imperfet d’indicatiu dels verbs que s’indiquen.
Rentar, viure, sentir, passejar, tindre, fugir, engegar, eixir, restar, provar
a.       Nosaltres __________ en aquella casa del cantó.
b.      Lluís i tu  __________ sempre per l’avinguda, ho recordes?
c.       Andreu i Vicenta, els protagonistes de la pel·lícula,   __________ d’una màfia mot perillosa.
d.      Quan es feia l’hora jo  __________ al carrer a aplaudir.
e.      En aquells anys mai  __________ menjars nous.
f.        Mireia  __________ descomptant amb els dits. No ho sabia fer de cap.
g.       Ta mare i jo  __________ la roba en casa de la iaia.
h.      Jo no  __________ cap por quan veia eixes pel·lícules.
i.        Maria i tu  __________ moltes ganes d’anar a Benidorm.


6.       Extrau els verbs copulatius de la descripció següent i indica en quin temps estan conjugats:
La meua iaia és baixeta. Quan era jove tenia els cabells llargs i portava sempre un barret al cap, semblava una llauradora encara que vivia en una ciutat. Tenia moltes pigues a la cara i sempre estava contenta. Pareixia la mestra dels seus germans perquè sempre els ajudava amb els deures.
és
Present d’indicatiu









7.       Torna a escriure el text següent canviant els verbs al present d’indicatiu.
Quan eren les huit de la vesprada eixia al balcó i començava a aplaudir. També eixien els seus veïns i les seues veïnes. D’aquesta manera feien un homenatge  a totes aquelles persones que realitzaven les seues feines per a què la societat puguera estar confinada a casa. Foren un dies molt durs per a tothom: els xiquets i les xiquetes no jugaven en els carrers, els pares i les mares no guanyaven diners perquè no treballaven, el personal sanitari arriscava la seua vida atenent els malalts... però tot passà i poquet a poquet tornaren a la normalitat.
8.       Escriu una oració amb cada paraula (fixa’t que porten accent diacrític):
a.       És:
b.      Sí:
c.       Món:
d.      Té:
e.      Mà:
f.        Són:
g.       Ús:
h.      Què:
i.        Més:
j.        Sòl:
k.       Déu:
l.        Bé:
m.    Pèl:
n.      Sé:

9.       Completa les oracions, amb el verb que s’indica entre parèntesi, en Present d’indicatiu:
a.       Elles __________ ara quina de totes serà la representant (decidir)
b.      Per fer el pastís jo  __________ les instruccions de la recepta (seguir)
c.       Tu  __________ molt prompte dels teus propòsits (desisistir)
d.      Eixos treballs  __________ per millorar la nota (servir).
e.      Nosaltres  __________ dinar en casa (preferir)

10.   Inventa una història (mínim 80 paraules) on apareguen els personatges principals de les tres històries: El senyor Puk, el flautista i Paolo.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sessió 3: del 23 al 27 de març

Sessió 1i 2: del 25 al 31 de maig

TEMA 5 segon ESO