Setmana del 6 al 8 d'abril: ACTIVITATS DE SEGUIMENT
ACTIVITATS DE SEGUIMENT: Estes activitats corresponen a la setmana
del 6 al 8 d’abril. Per tant, les dues classes que haguerem tingut es
concentren en estes activitats.
Abans de començar a contestar les preguntes has de llegir la
informació següent:
-
Les preguntes són sobre allò que s’ha
treballat en les dues setmanes anteriors.
-
Estes activitats les has d’enviar al teu
professor abans del divendres 9 d’abril.
-
L’avaluació, l’enviaràs al correu electrònic
del teu professor:
-
Les preguntes d’este document pots
contestar-les directament ací; és a dir, pots fer-ho amb l’ordinador.
-
Si no tens ordinador, ho fas en el teu
quadern, ho fotografies i ho envies al correu del teu professor. Pots usar
aquest enllaç per convertir les fotos en un sol document PDF (i que et siga més
fàcil enviar deures) https://www.youtube.com/watch?v=sOP6gQN3nGY
-
És importantíssim
que poses el teu nom complet (nom i cognoms) i el curs al qual pertanys en
el treball i en l’assumpte del correu, per exemple; amadorlermaduart1b.
ACTIVITATS:
1. Torna a escriure les oracions canviant
les paraules subratllades per un sinònim.
a.
Els bandolers van atracar el meu oncle
quan passejava pel camp.
b.
El meu cosí Pere és el més llest de la
família.
c.
Empar viu en un pis enorme.
d.
L’olor d’aquestes herbes és molt
agradable.
e.
Han anul·lat els Jocs
Olímpics.
2.
Completa
les oracions amb l’onomatopeia corresponent:
ding-dong / pam-pam / toc-toc
/ hahaha / bub-bub
a.
No he pogut dormir esta nit pel __________ del
gos del veí; el pobre ha d’estar
malalt.
b.
En este grup molt de _________, però poc
d’estudiar.
c.
És sentir el _________ i es pensa que és la
festa del poble.
d.
Si sentiu _________, aneu alerta que està
oberta la veda per als caçadors.
e.
__________! Qui és? Espere un moment i li
òbric.
3.
Conjuga
l’imperfet d’Indicatiu dels verbs:
Cantar
|
Rebre
|
Poder
|
Sentir
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Torna a escriure el text canviat els
verbs per imperfets d’indicatiu:
Estic en casa dels meus iaios. Ells
viuen a Picanya des de fa uns anys. En la seua casa tenen un corral molt gran
amb una llimera. En el corral jugue a la pilota però com que estic sol, sense
cap persona de la meua edat, no és massa divertit. Els meus iaios em diuen que
puc anar al parc i fer amics.
5.
Completa
les oracions amb adjectius:
a.
Té una professió ______________ en temes
esportius.
b.
Des de lluny es podien veure les muntanyes
____________ .
c.
Unes mesures __________ ens permetran
participar a tothom.
d.
He fet un examen _____________ .
e.
Finalment ens ha contat una història
_________.
6.
Conjuga
el present d’indicatiu dels verbs:
Sumar
|
Témer
|
Admetre
|
Eixir
|
Partir
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
Escriu
un text en què narres les teues rutines habituals quan et despertes. Has d’usar
els verbs en PRESENT D’INDICATIU (60 paraules, aproximadament).
8.
Digues
a quina professió t’agradaria dedicar-te en el futur i escriu 10 oracions, en
PRESENT D’INDICATIU, en què expliques quines tasques, accions i activitats s’hi
fan. Posa els verbs en PRESENT D’INDICATIU. Per exemple un mestre d’Educació
Infantil: Conta un conte tots els dies al
seu alumnat.
9. Completa les oracions amb el gentilici
que li corresponga:
valencià / colombiana / andorrà / xinesa / madrilenya.
a.
L’afició ______ es va concentrar a les portes
de l’estadi Santiago Bernabeu.
b.
El Micalet és un monument ________ que et
recomane que visites.
c.
He fet un curs de cuina ________ molt
profitós.
d.
La cantant ___________ Shakira ha publicat un
nou disc.
e.
L’estat ________ se situa als Pirineus.
10.
Fixa’t
en els verbs subratllats del text i analitza’ls com en l’exemple:
La coca de verdures estava feta amb farina, aigua,
sal, espinacs, olives negres i formatge de cabra. La mare del meu amic me l’oferí
per a sopar. Vaig pensar como odie els espinacs, però li diguí: -
Moltes gràcies, senyora, m’encanta aquesta coca de verdures, és
la meua preferida.
Exemple:
Fan: Del verb fer de la 2ª conjugació. Present d’indicatiu.
3a persona del plural.
11.
Completa
les oracions amb el present d’indicatiu dels verbs que estan entre parèntesi:
a.
Els meus veïns no _______ encara la meua
família (conéixer).
b.
Nosaltres només ________ refrescos els
diumenges (beure).
c.
No sé parlar anglés, però l’_______
perfectament (entendre).
d.
Si quan vas al parc ______, el meu germà
dis-li que no tarde en tornar (veure).
e.
M’han dit que ________ els llibres del curs
passat (vendre).
12.
Escriu
en lletres els numerals cardinals següents:
16 → 27 →
38 → 49 →
51 → 62 →
73 → 84 →
95 → 106 →
217 → 328 →
439 → 999 →
13.
Escriu
en lletres els numerals ordinals següents:
1r → 2a →
3r → 4a →
5é → 7a →
23 → 47a →
567é → 888a →
14.
Completa
la taula d’imperatius següent:
TU
|
VOSALTRES
|
canta
|
|
|
mengeu
|
riu
|
|
|
sentiu
|
prova
|
|
|
viviu
|
llig
|
|
|
escriviu
|
mira
|
|
|
calleu
|
15.
Torna
a escriure les oracions següents canviant el verb de passat perifràstic a
passat simple o a l’inrevés.
a.
Jesús va aprovar l’examen de Matemàtiques.
b.
Mon pare i el meu oncle jugaren una partida de
tennis.
c.
Vaig visitar el meu amic en l’hospital.
d.
Mirares bé per l’habitació?
e.
Tu i jo vam viatjar a Japó el mateix any.
16.
Recorda
que un dels elements necessaris en les narracions són els personatges. Completa
la graella amb els personatges que apareixen en les 4
històries que hem treballat de Gianni Rodari:
HISTÒRIA
|
PERSONATGES
|
01
|
La
velleta
|
02
|
Robert
Bislunghi
|
03
|
La
senyora del balcó
|
04
|
La
rabosa
|
17. Tria dos dels personatges de
l’activitat anterior i inventa’t una història entre ells (entre 80 -100
paraules):
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada