Setmana del 6 al 8 d'abril: ACTIVITATS DE SEGUIMENT

ACTIVITATS DE SEGUIMENT: Estes activitats corresponen a la setmana del 6 al 8 d’abril. Per tant, les dues classes que haguerem tingut es concentren en estes activitats.
Abans de començar a contestar les preguntes has de llegir la informació següent:
-          Les preguntes són sobre allò que s’ha treballat en les dues setmanes anteriors.
-          Estes activitats les has d’enviar al teu professor abans del divendres 9 d’abril.
-          L’avaluació, l’enviaràs al correu electrònic del teu professor:
o   Jordi Borràs: jordi.borras@iesconselleria.es
o   Amador Lerma: amador.lerma@iesconselleria.es
-          Les preguntes d’este document pots contestar-les directament ací; és a dir, pots fer-ho amb l’ordinador.
-          Si no tens ordinador, ho fas en el teu quadern, ho fotografies i ho envies al correu del teu professor. Pots usar aquest enllaç per convertir les fotos en un sol document PDF (i que et siga més fàcil enviar deures) https://www.youtube.com/watch?v=sOP6gQN3nGY

-          És importantíssim que poses el teu nom complet (nom i cognoms) i el curs al qual pertanys en el treball i en l’assumpte del correu, per exemple; amadorlermaduart1b.
ACTIVITATS:
1.     Torna a escriure les oracions canviant les paraules subratllades per un sinònim.
a.     Els bandolers van atracar el meu oncle quan passejava pel camp.
b.     El meu cosí Pere és el més llest de la família.
c.      Empar viu en un pis enorme.
d.     L’olor d’aquestes herbes és molt agradable.
e.     Han anul·lat els Jocs Olímpics.
2.     Completa les oracions amb l’onomatopeia corresponent:
ding-dong / pam-pam / toc-toc / hahaha / bub-bub
a.     No he pogut dormir esta nit pel __________ del gos del veí; el pobre ha d’estar malalt.
b.     En este grup molt de _________, però poc d’estudiar.
c.      És sentir el _________ i es pensa que és la festa del poble.
d.     Si sentiu _________, aneu alerta que està oberta la veda per als caçadors.
e.     __________! Qui és? Espere un moment i li òbric.
3.       Conjuga l’imperfet d’Indicatiu dels verbs:
Cantar
Rebre
Poder
Sentir

























4.       Torna a escriure el text canviat els verbs per imperfets d’indicatiu:
Estic en casa dels meus iaios. Ells viuen a Picanya des de fa uns anys. En la seua casa tenen un corral molt gran amb una llimera. En el corral jugue a la pilota però com que estic sol, sense cap persona de la meua edat, no és massa divertit. Els meus iaios em diuen que puc anar al parc i fer amics.

5.       Completa les oracions amb adjectius:
a.     Té una professió ______________ en temes esportius.
b.     Des de lluny es podien veure les muntanyes ____________ .
c.      Unes mesures __________ ens permetran participar a tothom.
d.     He fet un examen _____________ .
e.     Finalment ens ha contat una història _________.

6.       Conjuga el present d’indicatiu dels verbs:
Sumar
Témer
Admetre
Eixir
Partir































7.       Escriu un text en què narres les teues rutines habituals quan et despertes. Has d’usar els verbs en PRESENT D’INDICATIU (60 paraules, aproximadament).
8.       Digues a quina professió t’agradaria dedicar-te en el futur i escriu 10 oracions, en PRESENT D’INDICATIU, en què expliques quines tasques, accions i activitats s’hi fan. Posa els verbs en PRESENT D’INDICATIU. Per exemple un mestre d’Educació Infantil: Conta un conte tots els dies al seu alumnat.
9.       Completa les oracions amb el gentilici que li corresponga:
valencià / colombiana / andorrà / xinesa / madrilenya.
a.    L’afició ______ es va concentrar a les portes de l’estadi Santiago Bernabeu.
b.    El Micalet és un monument ________ que et recomane que visites.
c.     He fet un curs de cuina ________ molt profitós.
d.    La cantant ___________ Shakira ha publicat un nou disc.
e.    L’estat ________ se situa als Pirineus.
10.   Fixa’t en els verbs subratllats del text i analitza’ls com en l’exemple:
La coca de verdures estava feta amb farina, aigua, sal, espinacs, olives negres i formatge de cabra. La mare del meu amic me l’oferí per a sopar. Vaig pensar como odie els espinacs, però li diguí: - Moltes gràcies, senyora, m’encanta aquesta coca de verdures, és la meua preferida.
Exemple: Fan:  Del verb  fer de la 2ª conjugació. Present d’indicatiu. 3a persona del plural.
11.   Completa les oracions amb el present d’indicatiu dels verbs que estan entre parèntesi:
a.    Els meus veïns no _______ encara la meua família (conéixer).
b.    Nosaltres només ________ refrescos els diumenges (beure).
c.     No sé parlar anglés, però l’_______ perfectament (entendre).
d.    Si quan vas al parc ______, el meu germà dis-li que no tarde en tornar (veure).
e.    M’han dit que ________ els llibres del curs passat (vendre).




12.   Escriu en lletres els numerals cardinals següents:
16     →                                                                                       27     →
38     →                                                                                       49     →
51     →                                                                                       62     →
73     →                                                                                       84     →
95     →                                                                                       106  →
217  →                                                                                       328  →
439  →                                                                                       999  →
13.   Escriu en lletres els numerals ordinals següents:
1r         →                                                                                   2a        →
3r         →                                                                                   4a        →
5é        →                                                                                   7a        →
23        →                                                                                   47a      →
567é   →                                                                                   888a   →
14.   Completa la taula d’imperatius següent:
TU
VOSALTRES
canta


mengeu
riu


sentiu
prova


viviu
llig


escriviu
mira


calleu

15.   Torna a escriure les oracions següents canviant el verb de passat perifràstic a passat simple o a l’inrevés.
a.    Jesús va aprovar l’examen de Matemàtiques.
b.    Mon pare i el meu oncle jugaren una partida de tennis.
c.     Vaig visitar el meu amic en l’hospital.
d.    Mirares bé per l’habitació?
e.    Tu i jo vam viatjar a Japó el mateix any.

16.   Recorda que un dels elements necessaris en les narracions són els personatges. Completa la graella amb els personatges que apareixen en les 4 històries que hem treballat de Gianni Rodari:
HISTÒRIA
PERSONATGES
01
La velleta
02
Robert Bislunghi
03
La senyora del balcó
04
La rabosa

17.   Tria dos dels personatges de l’activitat anterior i inventa’t una història entre ells (entre 80 -100 paraules):


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sessió 3: del 23 al 27 de març

Sessió 1i 2: del 25 al 31 de maig

TEMA 5 segon ESO